Direktlänk till inlägg 14 oktober 2018

14 Oktober.

Av Annika Björborn - 14 oktober 2018 22:02

Medans Red är ute och går med Mateo och försöker få han att sova så passar jag på att skriva något litet. Visst har vi haft ett helt galet underbart väder både idag och igår? Vi har varit ute större delarna av båda dagarna och njutit av varje liten solstråle, vi tog dessutom med oss systemkameran idag så jag kommer ladda upp lite bilder imorgon eller tisdag :)


Natten tills idag så sov jag inte alls mycket, jag vaknade var 20 minut och kunde verkligen inte hitta en skön ställning att somna på.. som om jag hade myror i hela kroppen och Jamie sparkade så mycket. Mellan klockan 02 och 04 var jag klarvaken - så jag lyssnade på Creepypodden och ugglade. Klockan 06.30 vaknade Mateo och jag steg upp med han - så idag har jag sett ut som ett spöke mer eller mindre. Trots att jag vart fruktansvärt sliten så tog vi tag i sovrummet, flyttade ut det gamla skåpet och ställde det i köket (???) sålänge, så att vi kan ta in spjälsängen så fort Mateos nya säng kommit :) Under veckan så ska jag ÄNTLIGEN spika upp lite tavlor i barnens sovrum och få upp lite hyllor och förvaring. Ända sen vi flytta in har vi levt i ett litet kaos, då vi bestämde oss för att köpa helt nya möbler och göra oss av med det gamla - vilket resulterade i att vi levde lite i ikeapåsar ett tag. Men nu börjar det äntligen falla på plats. 


Idag har jag och Red fantiserat om hur Jamie kommer se ut, kommer han vara likt Mateo eller blir han helt annorlunda? Kommer han vara mer eller mindre chinesaktig eller kommer han vara blond och blåögd? Kommer han vara lika bestämd, envis, och målmedveten som sin bror? Kommer han vara den som faktiskt sover på nätterna eller kommer jag få gå ut igen mellan 02 och 05 varje natt? Vem är Jamie? Nyfikenheten börjar bli större och större för varje dag som går och längtan växer sig allt starkare - likaså gör väl oroligheten, för med handen på hjärtat finns det en skräck blandad med all förtjusning i detta. Men det är väl ganska klart? Varje mammas och pappas största oro är väl att inte räcka till, och med det göra fel? 



Nåja. Nu är Red tillbaka och vi ska börja kolla på The haunting of hill house! Spännande :)


/ A.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika Björborn - 26 oktober 2018 22:13

Så var vecka 31 här. Jag har den senaste tiden kännt massa sammandragningar, till och med blivit en smula orolig när jag stått på jobb. Det värsta för mig hade ju vart ifall något hände där, bland alla kunder och helt ensam i butiken. Vad gör man då ...

Av Annika Björborn - 12 oktober 2018 22:10

Redan från början hade jag i tanke att börja blogga den sista tiden av denna graviditet. Där är vi idag, det är 11 veckor kvar till beräknad BF. Det är annorlunda denna gången, det har gått i turbo fart och dagarna, veckorna har bara flygit förbi. Än...

Av Annika Björborn - 28 februari 2018 08:06

    Godmorgon! Idag vaknade vi upp till ett vinterland! Jag längtar förvisso till våren och sommaren, men det var ändå rätt mysigt att kika ut på det vita landskap som skapats under natten :) Nu sitter jag och Redmond här i soffan, Mateo sover,...

Av Annika Björborn - 26 februari 2018 13:17

  Som de flesta vet så älskar jag allt som har med hemmet att göra. Det kan vara allt från tvålpumpen inne i badrummet till förvaringslådor inne i klädkammaren. Jag har alltid tyckt att det vart viktigt att få komma hem, och känna sig avslappnad oc...

Av Annika Björborn - 26 februari 2018 12:53

    Så kallt det är ute! Det ligger förvisso på en -7 grader men det känns verkligen som -20!! Vi har varit ute och gungat i dagarna men alltså, det är inte ens lite skönt att stå där i kylan med ett ansikte som förfryser, så varför skulle Mateo ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards